Az itteni metróról már említettem, hogy sokkal jobb, mint az otthoni (kivéve a fel- és leszállást, illetve a tömeget általában). A jegy sokkal olcsóbb, a rendszer sokkal jobb, a hálózat sokkal kiterjedtebb és az egész sokkal tisztább. Sehol egy graffiti, sehol egy kitört alblak, levert csempe, szemét a földön vagy 30 éves szerelvény... Ami még nagyon tetszik, az a jegyrendszer illetve a jegyautomata. A jegyet egy érintőképernyős automatából nyerheted, ahol a célállomást és a jegyek számát megadva kell fizetned, attól függően, hogy mennyit utazol. Ez hasonló az otthoni átszállójegyes dologra, csak kicsit több opcióval és harmadáron... Érdekes módon az automaták működnek, nincsenek eltömve és még papírpénzt is elfogadnak. A jegy műanyag, kiadáskor annyi kredit van rajta, hogy eljuss a kijelölt állomásig, a begyűjtésről pedig a kiléptető automata gondoskodik. Nincs bliccelés, nem kell változatos modorú ellenőröket alkalmazni. Biztos sokkal jobb így, különben 100.000 ellenőr szaladgálna az olcsó munkaerő hazájában. Van mit tanulnunk megintcsak...
I have mentioned before that the metro system here is lot more better than back at home (except getting on and off, which is usually a nightmare). Ticket is lot more cheaper, they have much more lines, system is better and the stations are lot more cleaner. No graffiti, no smashed windows, broken decorations or trash on the ground and wagons are not 30 years old... What I really like is the ticket system and the ticket selling machines, which are always working and also accept paper money. You can input your destination and the number of tickets you want on a touch-screen and depending on the distance you pay the fee. Similar to the 'transfer ticket' at home but with more options and for 1/3 price. the ticket is a plastic card with the necessary amount of credit on it and it is taken back at the exit area by the automatic gate system. No cheating, no 'nice' control guys. Must be working very well, otherwise there would be 100.000 controller running up and down all the time - don't forget, this is the country of cheap labor! We should learn out of this also...
Vicces: addig akárhányszor utaztunk, az automata mindig úgy adta ki a jegyet, hogy kék jegy nekem, piros jegy Pirosnak. Ha többen voltunk, akkor is a megfelelő arányban... nem tudom, hogy csinálják, de borul minden valószínűségszámítási elmélet:) / The funny thing is that no matter how many times we are buying tickets the number of blue and red tickets always bear proportion to the number of male and female passengers. I don't know how are they doing it, but it is against to all feasibility studies:)
1 megjegyzés:
Hali!
Eloszor is koszi a kommentet es orulok, ha tetszik a blog.
Ma reggel szamoltam. A berlet valoban jobban megeri, de semmi mas. Ha a netto atlagkeresetek (2006) fuggvenyeben viszonyitok, akkor a bkv jegy, meg a szakaszjegy is dragabb az otthoni viszonylatban, de a benzinaraknal is ugyanez van. Az energiaarakat meg inkabb hagyjuk.
Otthon lehet, hogy a bizalmi elven alapul a kozlekedesi kultura, de en ezt nem tartom jo megoldasnak. Meg otthon evente milliardokat pumpalnak a kozlekedesbe, pont erre az okra fogva, s 30 év megepiteni egy nyomorult korgyurut (azt meg, hogy milyen lesz, inkabb hagyjuk) es 20 ev egy uj metro, itt par ev alatt meg van minden. Az en allaspontom szerint egyreszt a cel szentesiti az eszkozt, masreszt pedig a tulzott szocialis hattertamogatas hosszu tavon tonkereteszi az egesz orszagot, nem csak a gazdasagot.
A szingapuri és hongkongi kozlekedest meg nem ismerem, de szivesen megneznem egyszer.
Magneskartya itt is van, csak vigyazni kell ra, ha az ember a taxiban hasznalja (a kis genyak kicserelik). Most mar az enyem is meg van jelolve :)
Remelem parszor meg visszatevedsz erre az oldalra es tovabbra is szivesen olvasom a kommentjeidet.
Udv:
Greg
Megjegyzés küldése