In-tro

Figyelem!

Az alabbi blog tartalma egyes elemekben, nep- illetve munkacsoportokban nemtetszest valthat ki, esetlegesen sokkoloan hathat.
Akinek nem inge, ne vegye magara,
Akinek nem tetszik, huzzon a p.....

ennyi.







2007. február 7., szerda

Év végi vacsora / Annual dinner

Hétfőn egész napos megbeszélés és ünnepség volt a cégnél, olyan évzáró fajta, mert ugye itt február 17-én kezdődik az új esztendő. (Ami a malacé lesz, s nagyon remélem, hogy ez az étlapokon is meg fog látszani(:p).)
Hát mit mondjak, rendkívül hosszú út vezetett a vacsoráig, s ha egy mód van rá, legközelebb nem gyaloglom végig...
Reggel 9-től össznépi megbeszélés, értékelés, összeülés, agyalgatás, véleményezés, kiérétkelés, hozzászólás és még sorolhatnám volt - igen ennyi minden belefért az időbe, mert este 7ig tartott... Még jó, hogy volt egy óra ebédszünet. Na, az ebédről ennyi talán elég is (én jobbat főztem volna, nem tudom, hogy lehet ez a szalló 5 csillagos)...
Szóval 10 órás volt a kötelező banzáj, ami természetesen kínaiul volt, úgyhogy sz@rt sem értettem belőle, de nem lehetett valami érdekes, mert az első óra után 4en aludtak körülöttem. Ebéd után már 'kicsit' többen: a könnyen belátható területről, ami kb 50 fő lehetett(összesen majd 300an voltunk), 10en kimentek, 20an aludtak, 15en telefonáltak vagy a telefonjukkal játszottak (ide tartoztam én is), a többi pedig mind figyelt.
Már azt hittem, meghalok, mikor végre vége lett. Eztán már csak egy laza buszozás volt, amiről nagy megkönnyebbüléssel szálltam le, mivel az előadó teremben 30 fok volt, a buszon meg 40 kínai...
Eztán jött a vacsi és szerencsére a sörre sem kellett sokat várni. Az első sör után már jobban voltam egy kicsit, habár az újévi vacsora első fél órája egyfajta kulturális sokként ért az egész napos meeting után.
Volt sörivó verseny, ahol csak második lettem. Az angol srác, Dominic legyőzött, amire egész jó magyarázatom van: a sörösüveg 0.75 literes volt, ami kb. egy pint - én a fél litereshez vagyok 'szokva' :). Szóval második lettem, s majdnem koszos is, mert a mellettem lévő kínai gyomra hamarabb feladta, mint a gazdája :):)
A tombolán sajna nem nyertem, pedig jó lett volna egy plazma TV a nappaliba...
A menü egész tűrhető volt, de igazán csak a kacsasült ízlett, na meg a gyümölcstál a végén. Azért megkóstoltam a kacsaállkapcsot is (tényleg nem nagyon van mit enni rajta) és a teknőshúst is (semmi íze nem volt). A leveseket természetesen kihagytam, viszont véletlenül belenyúltam a kakasfejbe is (fel volt karikázva - nem tudom, hogy csinálták). Ezzel egész addig nem volt baj, amíg meg nem mondták, mit eszek :)
A vacsora amilyen nehezen kezdődött, olyan hirtelen lett vége: egyszer csak vezényszóra mindenki felállt és elment.

We had our annual dinner on Monday, which started with a whole day meeting from 9 AM to 7 PM and included yearly presentations, next year's missions, goals, discussions and brainstormings on many sessions of course all in Chinese so I did not understand a word. Well, probably it was not that interesting, cause there were already 4 people sleeping around me after the 1st hour. This got worse after the lunch (which I don't want to talk about, since I could make better any time - I just don't know how did they get 5 star on this hotel): in my surrounding, which could have been 50 people (out of the roughly 300) there were 20 people sleeping, 10 went outside, 15 was palying with his/her mobile and all the rest was listening. I was sort of dieing when the whole thing finally got over.
After this we had a bus trip to the restaurant. I was really relieved when I finally got off after half an hour, cause there was like 30 degrees C in the meeting room and there were 40 people on the bus...
Luckily I did not have to wait too much for the beer and felt better after a while, but still in the first half an hour I figured what is cultural shock.
Anyway it was ok. I participated in a beer drinking contest, where I ended up only 2nd. It's a shame but I can explain: the first guy is from the UK and we had to drink a pint and I'm only used to half a liter:)
But at least I did not throw up, like the guy next to me :)
The menu was acceptable, I have tasted the turtle and the duck's jaw (not much meat on this one). I skipped the soups - they are simply not for my stomach - but the roasted duck and the fruit dish at the end was pretty fine.
The dinner ended quite sudden - aruond 10PM everybody stood up and left.


Érkezés / Arrival


Jómunkásember-díjkiosztó / Worker of the Year Awards


Szerencsekártya / Good luck card


Rákocskák, háttérben a 'híres' Shanghai-i rizslevessel / Shrimps with the famous rice soup á la Shanghai


Teknőszúzda / 'Smashed turtle'


'Fóliacsirke' / 'Wrapped chicken'


Csirkeleves - Jó étvágyat! / Chicken soup - Bon apetite!


Asztalunk 1. / Our table 1.


Asztalunk 2. / Our table 2.


A manageri asztal / The management table


A tapsoló micsoda / The 'clapper'

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

jót röhögtem az újabb beszámolókon