In-tro

Figyelem!

Az alabbi blog tartalma egyes elemekben, nep- illetve munkacsoportokban nemtetszest valthat ki, esetlegesen sokkoloan hathat.
Akinek nem inge, ne vegye magara,
Akinek nem tetszik, huzzon a p.....

ennyi.







2007. március 20., kedd

Autómúzeum Shanghai / Shanghai Auto Museum

Hétvégén ellátogattunk a „helyi” autómúzeumba, Shanghaiban. Azért „helyi”, mert kint van a csában, még szerencse, hogy Guczó elvitt, különben soha nem érünk oda. (Vagy másfél óra volt kocsival.)
Szóval a múzeum Antingban van, gondolom azért mert ez a shanghai-i autógyártás (egyik?) fellegvára. A VW gyár pl. itt található.
Szerencsére az út sima volt, s a múzeumba is elég könnyen bejutottunk (az itteni körülményekhez képest).
A létesítményről annyit érdemes tudni, hogy vacsi új, tavaly ősszel adták át a „nagy” közönségnek (kb. mi voltunk az egyedüli látogatók). Jelenleg 2 kiállítást lehet megtekinteni a tervezett 5-ből. Az épület nagyon szép és hatalmas, a kiállítás is nagyon jól össze lett rakva. Jelenleg mintegy 70 jármű tekinthető meg.
Pár érdekesség:
- az első gépkocsikat Shanghaiba 1901-ben a magyar származású Linz testvérpár hozta be.
- Az első helyi csoda 1958-ban „gördült le a futószalagról” Honqi (vörös zászló) márkanév alatt, a CA72 típust magas beosztású hivatalnokok használták.
- a magántulajdonban lévő gépkocsik száma 2006 végére elérte a 20 millió darabot (ez az össz állomány kb. 57%-a). Tíz évvel ezzelőtt még fele ennyi sem volt...
- az ezer főre jutó gépkocsik száma még így is csak 30 db, ami a VILÁGÁTLAG egynegyede.
- 2006 végén Kínában összesen 45400km autópálya volt, még 1990-ben nem érte el a 10000-et sem. És itt nem két sávval vacakolnak. (EGUT álma mi,Lajos? :))
- A közlekedéstörténelmi résznél voltak modellek is. Méretarány feltűntetve rendesen: 1:1.5 „ÉLETNAGYSÁG”. Helyi adottságokhoz képest biztos...

De nem szaprítom tovább a szót, jöjjön pár kép nem csak az autómániásoknak:

This weekend we visited the 'local' Shanghai Auto Museum. 'Local' means it is damn far away from the city. Luckily Guczo took us by car, otherwise we would never made it. (Still took like one and a half hours.)
So the museum is in Anting, probably cause many car manufacturers, such as VW are located here. Actually this is a pretty new museum, opened last autumn. Currently there are 2 exhibitions available out of the 5, where you can see something like 70 vehicles.
Some interesting data:
- this is the first auto museum in China
- first cars were brought to Shanghai by the Hungarian Linz brothers in 1901
- the first Chinese car was made in 1958 and named Honqi (red flag), the CA72 type was used by officers in high position.
- the number of privately owned vehicles reached 20 million in 2006 (this is about 57% of total), doubled since 1996.
- still there's only 30 cars/1000people in China, which is only 1/4 of the World average
- total length of express ways reached 45400km in 2006. In 1990 there was not even 10000km.
- we found some models at the history of transportation in the museum. Some scale were 1:1.5 "Life size". Well, not for me...

But enough of the words, let's see some cars:


Kint / Outside


Bent 1. / Inside 1.


Bent 2. / Inside 2.


A keréktől indultunk / We started of from the wheels


Honqi CA72


Ford T 1914


Rolls-Royce Phantom II 1935


Ferrari Testarossa (1983): 24 éves, majdnem veterán és még így is király! / 24 years, almost a veteran car and still rocks!


VW Bogár 1951-ből / VW Beetle from 1951


Biztos feltűnt, hogy a VW bogár és a Porsce között elég nagy a hasonlóság. Nem véletlen: azonos a tervező. Mondhatnánk azt is, hogy a Porsche a bogár sport változata.:)

You probably recognized the similarity between the VW Beetle and the Porsche. Well this is not coincidence: the designer is the same. We could say that the Porche is the sports car version of the Beetle:)

Porsche 356C (1957)


GM Autonomy 2005


"Pizson" (1905) Norbiéknak / 'Pidgeon'(1905) for M&N


Heine Velox V-12 1921: így néz ki az autó, ha zongoragyártó cég készíti / This is how a car looks like when it is made by piano manufacturer.


Chevrolette El Camino 1965


Pontiac GTO 1970


Buick Special C 1958


Cadillac Eldorado 1953


Pontiac Bonneville 1959


Maseratti Monoposto 1948


És egy közös kép a végére / and a picture of us

2 megjegyzés:

Norb írta...

Nagyon kiraly a "Pidzsot"!
Egyebkent minden francia kocsinak max. a muzeumban a helye, mert hetkoznpai hasznalatra alkalmatlan! A mi berelt pidzsotunk is lerobbant 1 nap alatt! :)

Névtelen írta...

"A létesítményről annyit érdemes tudni, hogy vacsi új"
jó a beszámoló, már vártam az újabba(ka)t, szépek a képek