In-tro

Figyelem!

Az alabbi blog tartalma egyes elemekben, nep- illetve munkacsoportokban nemtetszest valthat ki, esetlegesen sokkoloan hathat.
Akinek nem inge, ne vegye magara,
Akinek nem tetszik, huzzon a p.....

ennyi.







2007. december 10., hétfő

Khívától keletre - komment

Multkor olvastam egy egész jó cikket az alábbi blogon, Shanghai, a nyílt város címmel.

http://kk.blog.hu/2007/11/29/sanghaj

Mint mondom, nagyon jó bejegyzés, viszont némi kiigazításra szorul. Sajna a blog.hu-n sehogysem tudtam elővarázsolni a komment funkciót, bárhova is regisztráltam. Vagy én vagyok béna, vagy tényleg nem lehet, Mindenesetre most megteszem itt, bár így sajna sokkal kevesebb emberben oszlatok el néhány téves kételyt.
Evvan.
Akkor jöjjenek a két kis helyesbítés:
- a Maglev nem drága. Az utasoknak. A cikkben elég erősen odamondják, hogy mennyire gazdaságtalan vele utazni. Most vagy átverték őket a jeggyel - amit nem hiszek - , vagy nem próbálták megtenni ugyazezt a távot taxival, vagy előzőleg biciklivel mentek, akkor igazuk lehet, de ha kizárjuk az extém eseteket, akkor nagyon nincs.
Egy menetjegy ugyanis 50 RMB, de ha van repjegyed, akkor csak 40. Az út megtétele 7 perc. Ha ugyanezt taxival nyomjuk le, akkor a taxi kb. 100-120 RMB, az út pedig minimum 40 perc. Meg ha ketten mennek, akkor se járnak jobban, szóval nem tudom, hogy számoltak. (Lehet, hallották valahol, hogy a Maglev nem éri meg. Az üzemeltetőknek lehet, hogy nem, de ez presztízsberuházás - olyan, mint a Völgyhíd Magyarországon.)
- A People 7 szórakozóhely valóban jó - mellesleg köszi a tippet - viszont itteni viszonylatban egyáltalán nem drága. Pontosabban ugyanolyan kiba drága, mint a többi hely, ha az otthoni viszonyokhoz akarjuk hasonlítani. Bár nem tudom, hol tartanak az árak most Magyarországon. Mindenesetre egy Long Island Ice Tea 65 RMB (1600 HUF), pár éve az Old Man's-ben 1200 volt egy Mohito, szóval nem hiszem, hogy akkora különbség lenne. (Mellesleg az ajtónál a "kombináció" kifejezés költői túlzás; a megfelelő lyukba kell bedugni a kezed és kész.)

De ettől függetlenül jó cikk, frankók a képek és irigy vagyok, hogy ennyi helyre elmennek a srácok! Csak így tovább! :):):)

1 megjegyzés:

Demy írta...

megneztem, tenyleg jo ez a kinatol keletre blog.. es tenyleg nem lehett commentezni..