In-tro

Figyelem!

Az alabbi blog tartalma egyes elemekben, nep- illetve munkacsoportokban nemtetszest valthat ki, esetlegesen sokkoloan hathat.
Akinek nem inge, ne vegye magara,
Akinek nem tetszik, huzzon a p.....

ennyi.

2007. július 4., szerda

Kirándulások

Múlt héten itt volt Magyarországról néhány ismerősünk, akiket végigvezettem Shanghai főbb látnivalóin. Az idő nem kimondottam volt fénykpezésre és városnézésre alkalmas, mert vagy borús-párás 35 fok volt, vagy napos párás 38, vagy zuhogó esős 35, de mi nem adtuk fel, még egy-két jó képet is sikerült készíteni.
A képen a két magyar lány látható a Jin Mao egyik szegletében. Felmentünk, hogy meg tudják nézni a kilátást, de sajna a pára miatt 5-10km-nél messzebbre nem lehetett látni.

Yuyuan kert: erről már korábban is írtunk, minden turista ide jön először ha Shanghaiban jár (és mi is idehozunk minden kedves látogatónkat először), mert van itt kert, templom, piac, jáde, Starbucks és McDonalds, szóval minden, amire egy turista kíváncsi lehet :)

A hőség és hétfő délelőtt ellenére nagyon zsúfolt volt a kert:

Kedden úgy gondoltuk, hogy meg kellene nézni azt is, hogy milyen a Shanghai-on kívüli igazi kína, úgyhogy tettünk egy rövid kiránydulást Suzhou-ba, egy közeli kisvárosba - 80km-re van és 6 millióan lakják, szinte falu :) CRH (China Railway Highspeed) vonaton utaztunk odafelé, ez egy meglehetősen új gép, még csak április óta használják, de az biztos, hogy igazán kellemes ezen utazni. Belül olyanok az ülések, mint a repülőn, csak éppen a lábad előtt még van kb fél méter hely. Tiszta, gyors, és olcsó: 35 perc alatt tettük meg az utat, és mindez 25Y-ba került (625 Ft, otthon mennyi most a helyjegy?)

Az állomáson "gyorsan" megvettük a visszajegyet, aztán megpróbáltunk taxival bejutni a városba, de egy taxi sem volt hajlandó elvinni mindket, mondván túl közel van a hely, ahova menni akarunk... Hát jó, gondoltuk ha nincs más választás, akkor megpróbáljuk a motoros riksát, ami úgy néz ki, hogy egy motornak a hátsó részét kiszélesítik, lesz két kereke hátul, és erre felraknak egy ponyvát, bele két "üléssort", és hajrá. Viszont még ezek sem voltak hajlandóak elvinni minket, csak a kerékpáros riksás emberek foglalkoztak velünk, hogy ők olcsón elvisznek. Nekünk csak anyni problémánk volt velük, hogy ránézésre kisebb volt, mint bármelyikünk, meg aztán nem gondoltuk, hogy ráférünk hárman egy riksára... ráfértünk :) Ilyen volt a kilátás:

Ilyen pedig a belátás :)

Itt tényleg ez a közlekedési forma

Csipesz a nadrágon!

A hídnál azért meg kellett tolni :)

Szieszta

Kínai lány napvédővel

Ez pedig már a kert. Én egyszer már jártam itt, sajnos Gergővel még nem tudtunk eljönni, de talán nemsokára arra is sor kerül.

Nem csak evezett, énekelt is!

A régi városfal egyik kapuja

Belső kertek

Tényleg nem kicsi város

Ezt a házat visszafelé láttuk meg, és azon gondolkodtunk, hogy ez előtte is így volt-e. Mindenesetre a kevésbé romos részében még főztek...

Csütörtökön pedig újból Shanghai volt napirenden. A Pearl Tower aljába színpadot építenek

A nap többi részében sajnos már az eső esett, úgyhogy ennyi képet csináltam csak. Voltunk még néhány jó helyen (pl antik piacon), de majd legközelebb fényképezek.