In-tro

Figyelem!

Az alabbi blog tartalma egyes elemekben, nep- illetve munkacsoportokban nemtetszest valthat ki, esetlegesen sokkoloan hathat.
Akinek nem inge, ne vegye magara,
Akinek nem tetszik, huzzon a p.....

ennyi.







2007. április 19., csütörtök

Hitlernek tervezték, Sztálinnak módosították, Mao gyártotta. Mi az?

Ezt a gyönyörűséget még februárban sikerült megtalálnunk a Ramada Hotel halljában. Motoros berkekben gondolom jól ismert a BMW R-71 modellje, amelyet Németországban kezdtek el gyártani. Eredetileg civileknek készült, viszont mivel nagyon jól lehetett alkalmazni terepen is, ezért hamarosan a hadsereg is használnálatba vette. A bevetése végül annyira sikeres volt, hogy több ország is elkezdte lemásolni: a Harley Davidson a második világháború alatt 1000 db Harley-Davidson XA-t (Experimental Army) készített az amerikai hadseregnek a legendás német motor alapján, valamint a franciák és a svájciak is gyártottak ehhez hasonló motorkerékpárokat. 1939-benn a németek állítólag kifutó modellnek nyilvánították a BMW R-71-est, és az oroszok vették meg tőlük a licenszet.



Igaz a design már majdnem tíz éves volt akkor, az oroszokat ez nem nagyon zavarta. Csupán néhány módosítást hajtottak rajta végre, hogy felkészítsék a motorkerékpárt a szibériai télre is, és 1941-től Ural M-72 néven megindult a gyártása. Aztán 1958-ban Sztálin eladta a licenszet Mao-nak, így már Kínában kezdődött meg a gyártása a BMW R-71 utódjának. Aztán felejtésbe merült ez is egy jó időre, és mostanában állt össze egy kis társaság, akik ezeket a motorokat újítják fel, és árusítják azokat a világ minden tájára (tehát van jobbos és balos oldalkocsis változatban is), és állítólag már 6000 dollárért hozzá lehet jutni egy ilyenhez. De a legjobb mégis a reklámszöveg :)
Designed for Hitler, modified by Stalin, manufactured by Mao

Nincsenek megjegyzések: