In-tro

Figyelem!

Az alabbi blog tartalma egyes elemekben, nep- illetve munkacsoportokban nemtetszest valthat ki, esetlegesen sokkoloan hathat.
Akinek nem inge, ne vegye magara,
Akinek nem tetszik, huzzon a p.....

ennyi.







2007. április 27., péntek

Shanghai Auto 2007 / Shanghai Aut o2007

Shanghai-ban ezen a héten került megrendezésre a Shanghai Auto 2007 kiállítás. Ha külön-külön is, de eljutottunk rá mindketten. Ennek nagyon örülök, már csak azért is, mert egyrészt még nem voltunk auto expo-n, másrészt meg nekem koránt sem volt biztos, hogy sikerül kimennem, mivel hétvégén is dolgozunk és a kiállítás csak munkaidőben van nyitva. De mivel nekem van a legfrankóbb főnököm a világon, végül is sikerült megoldani a dolgot :)

A huge automobile exibition was taken place in Shanghai this week. We have visited this Sahnghai Auto 2007 expo, which was outstandingly great! So many beautiful automobiles, new, really cool designs, so it was an experience!
The next one will be in 2009 April.


Azt hiszem, mindkettőnk nevében mondhatom azt, hogy az expo: HATALAMAS, CSÚCS ÉS ESZMÉLETLEN JÓ!!!
Én nem vagyok autóbuzi, fogalmam sincs, mi számít jó nyomatéknak (gyakorlatilag még gyermekkoromban leragadtam a lóerőnél, de arról is csak annyit tudtam, hogy minél több van, annál jobb, szóval...), melyik típus hány szelepes, hány literes (vagy köbcentis) motor van benne... szóval gyakorlatilag ilyen szempontból teljesen Analfa Béla vagyok, de szépérzékem azért van, s amit itt láttam, az valami elképesztő. Megszámlálhatatlanul sok járgány, autócsoda és/vagy csodaautó volt kiállítva 7 hatalmas csarnokban és természetesen a közöttük lévő területen is. (A Shanghai Exhibition Center V alakot formál, így van egy belső szabadtéri helyszín is.)
Szerintem volt vagy 500 verda: hagyományos személyautók, régiségek, szétbontott, szétvágott és részleteiben mutatott járművek, luxusautók, terepjárók, limuzinok, F1 autók, teherautók, buszok, kamionok és természetesen azok a csodás koncepcióautók! Azt kell, hogy mondjam, azért is jó, hogy külön mentünk, mert Piroska a végéről kezdte a bejárást, én meg az elejéről, s egyikünk sem ért a végére (illetve az elejére). De így mégis teljes képünk van az egészről. :)

Még csak pár szó a kiállításról: eszméletlen sokan voltak. Nagyon-nagyon sokan! Ezért is kell nagyon értékelni a következő képeket (és azokat is, majd amiket feltöltük a picasara), mert egy verda lefényképezése átlag 10 próbálkozásba tellett: mindig volt legalább egy kis sárga, aki belehajolt vagy belógatta a szatyorját a képbe, de ha egyik sem, akkor tuti meglökött hátulról...
Jegyár: 50 RMB – azaz kb 1300 HUF. Kíváncsi lennék, otthon mennyibe fájna, ha egyátalán lenne ilyen... (de nincs, mert se hely, se cég, aki eljönne...)
Kiállított autók, kiállítók: mindenki, aki számít. A teljesség igénye nélkül: Mazeratti, Ferrari, Lamorghini, Hyundai, Audi, BMW, Volkswagen, Skoda, KIA, Infinity, Honda, Acura, Ford, Mercedes, MG, Porsche, Buick, Dodge, Chevrolet, Suzuki, Rolls Royce, Maybach, Lexus, Subaru, Spyker, Pegueot, Renault, Citroen, Mini Morris és még folytathatnám, azt hiszem oldalakon keresztül.

S hogy miért van itt mindenki? Mert gyakorlatilag már most ez az egyik legnagyobb piac. Ez a jövő. Csak Kínában évente kb. 10 millió gépjárművet készítenek. Pekingben ez év elején 18 nap alatt 22000-ret adtak el...van kereslet. És van kínálat is. Van pénz dögivel. Ez van :)

Na de jöjjenek a képek, pontosabban egy kis ízelítő abból a közel 500 képből, amit készítettünk

Erről az jutott eszembe: azt hiszem Lali kb. így képzeli el a Menyországot. Ahogy Vágó is mondaná: Van benne valami :)


Acura koncepcióautó

Audi R8

BMW koncepcióautó

Buick koncepcióautó

Cadillac LXR és SLS

Chevrolet Camaro

Citroen koncepcióautó

F1 Ferrari

F1 Renault

Ferrari

Ford Guigiaro

Ford Shelby GR1

Hyundai koncepcióautó

Izana koncepcióautó

JAC: a 'Mercedes a lá China'. Nem sokat tököltek a designnal...

KIA Koncepcióautó

Lamborghini Spider

Pegueot 908 RC

A Spyker egyik koncepcióautója

Suzuki WRC - sokkal jobban nézett ki, mint a 'tuningolt' WagonR (kép a picasa-n)

Végül egy kép a tönegről a Porsche standjánál. Voltak rendesen...

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hu ez tényleg brutál lehetett... De nincs vita, a Shelby viszi a prímet...
:)
Bazs

Névtelen írta...

én a 908as pözsóra kezdek gyűjteni

Névtelen írta...

bocs, még 1
Greg, Piroska! a picasan hol vagytok?

Greg / 尤睿 írta...

Nekem az R8 kell! Meg is neztem neten, csak 2008 ban jon ki es csak 100.000 USD korul lesz az ara, szoval, ha matol nem eszek es nem koltunk semmire (szevasz diakhitel torlesztes:)) akkor 5 ev mulva meg is vehetem, mert hasznaltan mar csak lejjebb megy az ara! :)
A Picasaval meg kuzdok - ez a kinai verzio kifog rajtam (na meg a b**i disc-doctor - SOHA NE LEGYEN KINAI LAPTOPOTOK KINAI RENDSZERREL!!! - , de remelem ma mar minden ok lesz!

Demy írta...

Ezt a puccparadet!!

Greg, nekem arab laptopom volt, isteni volt, mikor atallitodott a billentyuzet :)

Névtelen írta...

miert ne:)