In-tro

Figyelem!

Az alabbi blog tartalma egyes elemekben, nep- illetve munkacsoportokban nemtetszest valthat ki, esetlegesen sokkoloan hathat.
Akinek nem inge, ne vegye magara,
Akinek nem tetszik, huzzon a p.....

ennyi.







2007. április 19., csütörtök

Hogy tetszik?

Kísérleti jelleggel egy kis gasztronómiát is szeretnék beleszőni blogunknak már így is nagyon vegyes anyagába. Jómúltkorában elhatároztam, hogy veszek rákocskákat (shrimp), és majd én csinálok belőlük valami jót, és azt meg is örökítem. Nem mondhatnám, hogy osztatlan sikert arattam velük, de íme a főzés fázisai:
1. fázis: Megvettem az élő rákocskákat, és mivel nem akartam, hogy bajuk essen, ezért itthon az amúgy nem iható csapvízból és egy kis finomított sóból olyan tenger feelinget csináltam nekik, hogy mindegyik magához tért a nylonzacskóban történt szállítás okozta sokkból.
1. probléma: mivel fogjam meg őket?
Nem tudom, hogy milyen keveréket sikerült létrehoznom, viszont a rákocskák olyannyira magukhoz tértek, hogy folyamatosan kiugráltal az egényből, én viszon nem merem megfogni őket, mert túl sok lábuk van (persze ez evés közben már egyáltalán nem zavar). Úgyhogy kínai hagyományokhoz híven és állatbarát módon evőpálcikával szépen visszapakoltam őket a lavórba. Értsd: egy mozgó, kicsit csúszós állatot két pálcikával mozgatni...

2. fázis, 2. probléma: hogyan öljem meg őket gyorsan és kíméletesen?
Mert ugye én állatvédő vagyok, de azért éhes is. A serpenyőben való sütést nem tartottam elég kíméletesnek, a fejvesztés nem igazán kivitelezhető ha folyton ugrálnak, ezért maradt a forróvíz, ami tényleg gyors és kíméletes volt. Íme, itt egy "ilyen volt ilyen lett" típusú kép. Végre egyre jobban hasonlít arra, amit meg lehet enni :)
A 3. problémám már csak lelkiismereti jellegű volt, de aztán továbbléptem. Azt hiszem, ez néha előfordul, ha a táplálkozási lánc magasabb pontján helyezkedünk el.
3. fázis: a növények felaprítása. Ehhez kellett kínai kel:
lilahagyma:
valamilyen csíra (nem tudom milyen, de nagyon finom sütve):
és ez a fura zöld növény, aminek nem tudom mi a magyar neve, angolul bok choy:
4. fázis: először a rákocskákat wokban megpirítom, sóval, fokhagymával és szójaszósszal ízesítem, tányérra rakom, majd ugyanígy a zöldségeket is. Ez pedig a végeredmény. Szerintem finom, de Greg nem igazán rajong érte :)

7 megjegyzés:

Mariann írta...

Nem mondom, hogy a tengeri herkentyukert rajongok, de meg mindig sokkal jobban tetszenek a Te fozos kepeid, mint a korabbi "kiscsirke tojasban".... :)

Névtelen írta...

de nemá hogy ezt az izét meg is eszitek! o_O'

mer ha még rá vagy kényszerítve akkor megértem, de hogy "fakultatíve". áhh, hagyjuk, jó étvágyat! :D

Greg / 尤睿 írta...

Eszi a rák :)

Névtelen írta...

Nagyon szép látvány a képen, nekünk elég is belőle ennyi!
Maradunk a hagyományos ételeknél, úgye itthon nem fogsz kisérletezni? :)

Névtelen írta...

Piroska, köszi a receptet, kipróbálom :))
lemegyek a Dunára ráké'
én vagyok eddig az egyetlen kommentelő, aki megéhezett?

Névtelen írta...

De tényleg jól néz ki ott a tányéron... Nem lenne jobb inkább dísznek?

Bazs

Demy írta...

az elso ... az egy fujj!!!