In-tro

Figyelem!

Az alabbi blog tartalma egyes elemekben, nep- illetve munkacsoportokban nemtetszest valthat ki, esetlegesen sokkoloan hathat.
Akinek nem inge, ne vegye magara,
Akinek nem tetszik, huzzon a p.....

ennyi.







2009. augusztus 30., vasárnap

Gyárlátogatás - VW

Mult héten elmentem megnézni Gáborék motorgyárát - tőlük megy ki többek között az új 1.4-es TSI motor, ami most elég slágertermék, mivelhogy az olcsó előállítás és alacsony fogyasztás mellett 122 pacit tudnak belőle kihozni. Szóval Gábor, mint ahogy azt már szerintem írtam, a VW shanghai-i motorgyáránál dolgozik, mint logisztikai vezető. Én meg, mivel mindig is szerettem az ilyen gyártósorokat nézegetni, beszerveztem magam egy látogatásra :)
Mit mondjak, nagyon jó volt. Piszok jól meg van csinálva a gyártósoruk (vagy csak nagyon szarhoz vagyok szokva), a különböző átszervezésekkel, logisztikai átalakításokkal, SAP bevezetésével...felvitték a teljesítményt vagy 50% százalékkal (és igen, náluk is kínai melósok dolgoznak, méghozzá büszkén - nagyon menő VW-nél melózni), így most naponta valami 1200 motort hoznak le. Ennek túlnyomó része az itteni VW gyárba megy, ami azt jelenti, hogy havonta 36000 VW-t adnak el csak ezzel (és a TI-vel) szerelve! (Az évente majd fél millió eladott gépkocsi csak ebből a két szériából!). Megy is a szekér...

Az alapdarab. Az öntvények beszállítótól vannak, ami CNC-s meló, azt már itt csinálják helyben (az is nagyon komoly sor, ráadásul teljesen zárt, s gyakorlatilag csak a karbantartók vannak a gépeknél)

Az összeszerelő sor egy része


A komoly és precíziós melót robotok végzik. Ez pl. rányomta a tömítőragasztót az olajteknő helyére, átemelte egy kamera alá (minőségellenőrzés), majd fordított egyet a motorblokkon és behelyezte ide (kép) a teknő alá, ami már elő volt készítve csavarokkal együtt. A képen egy kb. 20 automata csavarhúzót tartlalmazó munkaállomás:


Ez pedig már a tesztpad. Sajna még ott voltunk, nem teszteltek motort, de ez a szerkezet gyakorlatilag olyan, mintha a motor be lenne szerelve egy autóba. Itt aztán mérnek rajta mindenfélét.

Nincsenek megjegyzések: